Vítejte, Host
Přihlašovací jméno Heslo Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1

Otázka: Stravování ročního ditete

Stravování ročního ditete 6 roků 3 měsíců #502

  • Misa
  • Misa's Avatar
Dobrý den mam ročního chlapečka který vazi 8500g a meri 77cm. Pri narozeni mel 3220g a 47cm. Od 10 do 12m pribral pouhých 370g a nevyrostl. S prikrmovanim mame od zacatku problémy respektive začne krásně papat otevírá pusinku a po par soustech uz nechce vzteka se a nic do nej nedostanu. Je to tak cca 100g všeho jak presnidavky obědu nebo jogurtu. Vzdy dokojuju po jidle. Rano v 6 kojim. Kolem 9 ma ovoce. V poledne masozeleninu. Na svačinku jogurt a na večeři kaši. Zajímá me jestli mu nemohou chybět nejake vitaminy železo apod. snazim se mu dávat zdravé potraviny kazdy den maso jeden den v týdnu žloutek jenze nesni tu porci co ma snist. Taky me zajímá musim dokojit tak dlouho dokud nebude jist tech 250g? Chtela jsem aspoň uz jedno kojeni nahradit jídlem ale vubec se mi to nedaří. Jsem rada ze kojim ale pry uz by mělo byt kojeni jen dodatkove a vsichni mi říkají ze je hubený kvuli tomu. Můžete mi prosim poradit jak zvýšit porci jidla a myslíte ze je me mateřske mleko jeste dostačující kdyz je tak hubený? Jinak ja mam 50kg a 162cm manzel 80kg a 189cm. dekuji moc za radu jsem už zoufalá. Chci pro nej to nejlepsi.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Stravování ročního ditete 6 roků 2 měsíců #505

Dobrý den Míšo,

Dle vašich zadaných parametrů vyplývá, že vaše dítě je hmotnostně blízko 3 percentilu, což značí velmi nízkou hmotnost, která si zasluhuje zvýšenou pozornost. Pokud by to takto pokračovalo, navštivte pediatra. Je důležité vyloučit případné onemocnění, které nízkou hmotnost může způsobovat. Délku/výšku má Vaše dítě na 50 percentilu, což je normální hodnota.

Po 6M věku dítěti již samotné kojení nestačí pokrýt kompletní potřebu energie a bílkovin a proto je třeba kojence dokrmovat. Ve 12 měsících věku dítěte by kojení mělo být již opravdu jen doplňkem, například večer na usnutí či na zklidnění, tedy za odměnu. Není nutné dokojovat po každém jídle! Ba naopak, pro dítě je kojení snazší,příjemnější, dá mu méně práce a když tedy může volit zvolí vždy jednodužší variantu, tedy kojení a následně Vám odmítá běžnou stravu. To však není dobře. Dítě si již musí pomalu zvykat na stravu velmi podobnou stravě dospělých. Důležité je oddělit kojení od podávání normální stravy. To je opravdu důležité.
V batolecím věku se již začínají formovat také jídelní rituály. Dítě by mělo zkusit jíst samo, ve své stoličce, se svou lžičkou, ze svého talířku. I když to obnáší třeba z počátku větší nepořádek a zatížení nervů obou rodičů :-). Důležité je taktéž společné trávení času u jídla, když jí dítě, mělo by jíst i okolí atp.
V této době je to zkouška vaší trpělivosti a vůle. Dejte dítěti čas, aby ho jídlo začalo bavit a různé potraviny mu nabízejte opakovaně. Je prokázáno, že dítěti musíte nabídnout určitou potravinu až 14 krát než ji přijme. Zkuste změnit průběh stravovaní, stůjte si na svém, příkrmy podávejte klidně častěji, nebo jedno jídlo rozdělte do dvou částí s určitým časovým odstupem. Uvidíte, že se chuť do běžné stravy malému zvýší. Děti potřebují vědět, kde jsou hranice.
Pro takto velké dítě není kojení plnohodnotným zdrojem potravy, ale pouze doplněk. Bohužel roční dítě se musí naučit jíst běžnou stravu, aby bylo plně nasycené. Pouhé kojení nestačí. Zde musíte být důsledná pro dobro Vašeho dítěte.

Přeji hodně štěstí.

EJ
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
  • Strana:
  • 1
Stránka vygenerována za: 0.301 sekund

Online nutriční poradna

Trápí Vás otázky z oblasti stravování, výživy, pohybu, zdraví a nemoci, zdravého životního stylu nebo třeba diet a hubnutí? Nevíte si s nimi rady?

Pokud ano, zeptejte se nyní v internetové poradně.

Na otázky odpovídá Bc. Eva Janoušková, Nutriční terapeutka, absolventka 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy v Praze (Bližší info v sekci O autorovi).

"Budu velmi ráda, pokud se na mne budete obracet se svými dotazy z oblasti výživy a zdravého životního stylu. Jistě se budu snažit poradit a pomoci Vám, jak nejlépe budu umět. Věřím, že poradna bude obohacující jak pro Vás, tak i pro mne."   Eva J.

Žádný učený z nebe nespadl a za zeptání nic nedáte, pouze získáte. :-) Proto neváhejte a ptejte se!

Pro začátek je pro Vás připraveno pár příkladů otázek, které by Vás mohly zajímat : 

  • Jak přesně jsou definovány zásady zdravého stravování?
  • Co je to potravinová pyramida?
  • Co všechno bych měla hledat na obalech potravin? Podle čeho vybírat?  Jak nakupovat?
  • Jak docílit, aby jedla podle zásad zdravé výživy celá rodina?
  • Jak sestavit zdravý a chutný jídelníček pro děti?
  • Jak trvale zhubnout? Co je to jojo-efekt?
  • Jaké jsou výhody konzumace zeleniny a ovoce? Kolik bych měla správně sníst za den?
  • Co dělat, aby tělo mělo všechny vitamíny a minerální látky? Má smysl kupovat drahé multivitamínové přípravky?
  • Kde najdu plnohodnotné bílkoviny a k čemu slouží z hlediska výživy?
  • Má při redukci význam pravidelné cvičení? Jak často a jak intenzivně mám cvičit?
  • Jakou pohybovou aktivitu zvolit, když mne trápí např. kloubní onemocnění?
  • Mohu cvičit s cukrovkou?
  • Co změnit na mém životním stylu, když mi lékaři diagnostikovali obezitu/cukrovku/hypertenzi/potravinovou alergii/apod.?
  • Chci redukovat váhu pod dohledem odborníka! Kam jít? Kde hledat?

Na brzkou shledanou v poradně... :-)


"Směr, kterým se ubíráte, je důležitější než rychlost vašeho postupu." Richard Louis Evans

"Zdraví a veselá mysl jsou zdrojem krásy." Miguel de Cervantes y Saavedra